اتاق سرور (Data Center)

اتاق سرور چیست؟

قلب یک سازمان، اتاق سرور آن است. رعایت اصول و استانداردهای یک اتاق سرور در زمان راه اندازی آن، بسیار حائز اهمیت بوده و رعایت استانداردهای جهانی در آن، یک امر غیر قابل اجتناب­ است بطوریکه عدم الزام به آن­ها می­تواند صدمات  جبران ناپذیری را بر پیکره سازمان وارد نماید. گروه فنی تخصصی دیاکو شبکه، برای شما و سازمانتان، این مهم را فراهم نموده و با بازدید­های دوره­ ای، صحت عملکرد آن را دائما مورد نظارت و تصدیق قرار خواهد داد.

چه مواردی در اتاق سرور مهم است؟

موارد متعددی در طراحی اتاق سرور، و نگارش طرح و نقشه‌ی آن دخیل است که در ذیل به گزیده‌ای از آن‌ها خواهیم پرداخت:

1- مکان اتاق سرور بهتر است در نقطه‌ای از سازمان باشد که اولاً، به تمامی بخش‌ها [تا حد امکان] به شکل مساوی دسترسی داشته باشد، دوماً به دور از تاسیسات و لوله‌کشی‌های آب، فاضلاب و … باشد و سوماً دارای امنیت فیزیکی بوده و در دسترس تمامی افراد نباشد.

2- تهویه هوا در اتاق سرور از اهمیت بالایی برخوردار است. تعداد و محل قرارگیری تجهیزات سرمایشی، از مهمترین اموری است که باید در اتاق سرور مدنظر قرار داد.

3- الکترسیته ساکن در اتاق سرور از جمله مواردی است که عدم توجه به آن، می‌تواند خسارات جبران ناگذیری را به تجهیزات وارد نماید.

4- برق و ارت در اتاق سرور، همانند تهویه، از جمله‌ موارد مهم است که باید در طراحی به آن دقت نمود.

5- دیوار اتاق سرور مانند درب و سایر موارد مرتبط با سازه‌ی آن، باید قابلیت ضد اشتعال داشته باشند.

6- سنسورهای نظارتی و کنترلی مانند سنسور دما و رطوبت، سنسور آتش و دود نیز باید در اتاق سرور تعبیه گردند.

دیاکو شبکه پارسیان

شرکت فنی تخصصی دیاکو شبکه پارسیان، با کارشناسان مجرب و متخصص، آماده ی ارائه‌ی هرگونه مشاوره در زمینه‌ی اتاق سرور و دیتاسنتر می‌باشد.

لازم به ذکر است، تمامی کارشناسان واحدهای مربوط با زیرساخت و اتاق سرور، دارای سالها تجربه در اجرای پروژه‌های مختلف داشته و در کنار آن نیز دوره‌های مرتبط مانند TIA / BICSI / CDCP را در بهترین آموزشگاه‌های کشور و تحت نظارت اساتید مجرب، گذرانده‌اند.